Sunday 18 November 2012

Ada datang ada pergi, Ada hidup ada mati..
Ada sakit ada ubatnya, Ada tumbuk ada penepisnya..
Ada tangkap ada pelepasnya dan ada kunci ada pembukanya...

Dengan pembuka bicara assalamualaikum wbt. dan selamat bertemu kembali di dalam entri baru PSBP. Agak lama menyepi di blog, namun kegiatan Persatuan Silat Bangau Putih masih aktif di gelanggang. Latihan tetap dijalankan, aktiviti persilatan juga  masih berjalan lancar, alhamdullillah. Semoga Allah mempermudahkan urusan kita hari ini dan di masa2 akan datang. 

Gelanggang silat ini tidak pernah sepi, kata2 semangat selalu disuntik agar kita tidak pernah lalai & berputus asa. Tiada ertikata "Hangat-hangat tahi ayam" dalam mengejar atau menuntut ilmu. Seandainya ertikata itu tertanam dijiwa alamatnya tidak ke mana matlamat hidup. Sia2 sahaja... masih di dalam takuk yang sama!







-Belajar yang tidak berfikir adalah bahaya dan berfikir tanpa belajar akan kecundanglah kita. 

-Orang yang terlalu cepat berputus asa adalah orang yang putus harapan seumpama dia telah menyediakan  dirinya untuk mati sebelum mati.

-Hidup yang berguna adalah hidup yang ketika petang membawa suluh untuk menghadapi malam yang akan sampai.

-Jangan lihat apa yang telah kamu usahakan, tetapi lihatlah apa yang belum kamu selesaikan.


Semoga dengan izin Allah, aktiviti persilatan PSBP ini akan diteruskan sehingga akhir tahun 2012 ini dan pada tahun2 yang mendatang. Dengan harapan PSBP akan terus mendapat sokongan dari kalian semua. Teruskanlah usaha dan jangan cepat putus asa. Mempelajari ilmu beladiri ini bukanlah susah.. Namun tidaklah begitu mudah. Harus ada usaha dan displin diri yang ampuh. Semoga Allah swt memberi kita kesihatan yang baik dan sihat untuk kita terus berkumpul sama2 dalam gelanggang PSBP dan sihat tubuh badan dalam mentaatiNYA. Amiin.




No comments:

Post a Comment